Z darami natury świat nie jest ponury

Opublikowano: 2023-02-19 20:18, Numer artykułu: 64257 , Autor: M.PB

„Z darami natury świat nie jest ponury!”

Ogólnopolski Projekt Edukacyjny - II edycja 

W projekcie tym biorą udział dzieci z grupy "Sowy"  i "Dzięcioły" wraz z nauczycielkami. 

Cel główny projektu:

Głównym celem ekologiczno- plastycznego projektu edukacyjnego „Z darami natury świat nie jest ponury!” jest kształtowanie postaw proekologicznych, pobudzanie kreatywności dzieci i nauczycieli oraz zapoznanie z ideą zero waste.

 

Cele szczegółowe:

  • poszerzanie świadomości ekologicznej;
  • kształtowanie postaw i nawyków korzystnych dla środowiska naturalnego;
  • racjonalne wykorzystywanie zasobów przyrody oraz utylizacji odpadów;
  • stworzenie sytuacji do bezpośredniego obcowania z przyrodą;
  • zapoznanie z różnorodnymi technikami plastycznymi;
  • inicjowanie zabaw konstrukcyjnych, majsterkowanie, budowanie, wykorzystując materiały użytkowe, w tym naturalne;
  • dostrzeganie emocjonalnej wartości otoczenia przyrodniczego jako źródła satysfakcji estetycznej;
  • przejawianie w stosunku do zwierząt życzliwości i troski;
  • tworzenie otoczenia przyjaznego środowisku;
  • rozbudzanie wrażliwości na piękno przyrody;
  • zachęcanie do indywidualnej i zbiorowej ekspresji artystycznej;
  • rozwijanie wyobraźni twórczej i kreatywnego myślenia;
  • budzenie zaciekawienia otaczającym światem;
  • rozwijanie zdolności poznawczych;
  • poznawanie rzeczywistości przyrodniczej poprzez obserwowanie, eksperymentowanie, odkrywanie;
  • wdrażanie do zachowań akceptowalnych społecznie;
  • wyrabianie właściwego stosunku do otaczającej przyrody;
  • właściwe reagowanie na cierpienie ludzi i zwierząt;
  • dostrzeganie zależności między stanem naturalnego środowiska a zdrowiem człowieka;
  • wprowadzanie w świat wartości uniwersalnych;
  • kształtowanie pozytywnych cech charakteru takich jak: chęć niesienia pomocy potrzebującym, oszczędność, gospodarność, empatia;
  • rozwijanie poczucia odpowiedzialności poprzez dokonywanie odpowiednich wyborów;
  • kształtowanie umiejętności dostrzegania i rozwiazywania problemów przyrodniczych;
  • dostrzeganie i poznawanie zagrożeń cywilizacyjnych.